W przypadku małej firmy wybór odpowiednich usług i narzędzi do marketingu e-mailowego może pomóc w dotarciu do docelowych odbiorców i nawiązaniu z nimi kontaktu w spersonalizowany sposób oraz zwiększeniu sprzedaży po przystępnej cenie. Często pomijany e-mail marketing ma znaczący wpływ na wyniki Twojej firmy. E-mail nadal jest najskuteczniejszym kanałem marketingowym. W rzeczywistości marketing e-mailowy zapewnia średni zwrot z inwestycji (ROI) na poziomie 4400% lub zwrot 44,25 USD z każdego wydanego 1 USD.
Do 2023 r. Liczba globalnych użytkowników poczty e-mail wzrośnie do 3,473 miliarda dziennie, a użytkowników będzie 4,371 miliarda. Obecne trendy sugerują, że liczba kont e-mailowych będzie rosła szybciej niż liczba użytkowników poczty e-mail na całym świecie, co podkreśla, dlaczego Twoja firma powinna skupić się na kampaniach e-mail marketingu. Odpowiednie usługi e-mail marketingu są niezbędne, aby Twoja firma odniosła sukces w tej dziedzinie.
Dlaczego wybór odpowiedniego oprogramowania do marketingu e-mailowego jest tak ważny?
E-mail marketing to nie tylko wysyłanie promocyjnych wiadomości e-mail i sugestii do ludzi z nadzieją, że uda Ci się dokonać konwersji. Chodzi również o komunikację z klientami i wykorzystywanie ukierunkowanych treści do dostarczania wiadomości w różnych segmentach docelowych.
Korzyści płynące z marketingu e-mailowego dla małych firm są liczne. Usługi marketingu e-mailowego mogą być wykorzystywane do promowania firm i zwiększania przychodów. W przeciwieństwie do innych kanałów marketingowych, marketing e-mailowy umożliwia częste utrzymywanie kontaktu z klientami. Oprócz możliwości wysyłania zbiorczych wiadomości e-mail, możesz także dostosować je do różnych odbiorców, aby Twoje e-maile były zawsze atrakcyjne.
Dzięki marketingowi e-mailowemu możesz zwiększyć liczbę konwersji i zbudować markę bez nadwyrężania budżetu. Bez względu na poziom doświadczenia możesz szybko tworzyć profesjonalne kampanie e-mail marketingu. Aby jednak Twoje wysiłki w zakresie marketingu e-mailowego odniosły sukces, musisz użyć odpowiedniego oprogramowania do marketingu e-mailowego. Aktualizowanie list i ręczne wysyłanie wiadomości e-mail jest czasochłonne. Musisz więc wybrać platformę marketingu e-mailowego, która bezproblemowo integruje się z platformą zarządzania relacjami z klientami (CRM). Będziesz mógł zarządzać treścią i danymi klientów, a także uzyskać przegląd kluczowych analiz, które obejmują współczynniki otwarcia, współczynniki klikalności i ogólne trendy zaangażowania, aby zobaczyć, które kampanie są najskuteczniejsze.
Czego należy szukać w doskonałym oprogramowaniu do marketingu e-mailowego?
Krótko mówiąc, najlepsze usługi marketingu e-mailowego powinny zapewniać:
Konfigurowalne szablony
Twoja usługa powinna obejmować spersonalizowany marketing e-mailowy . Większość dostawców oferuje bibliotekę szablonów, z których użytkownicy mogą wybierać, dostosowywać i wprowadzać informacje o swoich firmach. Możesz wybrać jeden szablon, który będzie używany za każdym razem lub inny, gdy napiszesz nową wiadomość e-mail, jeśli chcesz zachować aktualność. Ważne jest również, aby Twój dostawca usług marketingowych mógł tworzyć bardzo angażujące biuletyny e-mail z łatwym interfejsem użytkownika, najlepiej z edytorem typu „przeciągnij i upuść”.
Segmentacja listy
Twoja usługa e-mail powinna zapewniać możliwość segmentacji subskrybentów na podstawie strategii marketingowej. Usługa marketingu e-mailowego powinna umożliwiać segmentowanie listy na podstawie różnych etapów ich cyklu zakupowego. Skuteczny marketing polega na łączeniu klientów z odpowiednią usługą i produktem. Będziesz musiał podzielić swoją listę subskrybentów na wspólne grupy i zasugerować produkty i usługi, które odpowiadają ich konkretnym potrzebom.
Personalizacja jest tutaj kluczowa, ponieważ tworzy idealne tematy, kopie i obrazy, które rezonują z klientem, dzięki czemu możesz dostarczać skuteczne osobiste wiadomości dotyczące odczuć. Pomoże to również zmniejszyć prawdopodobieństwo, że Twoje e – maile będą naruszać przepisy dotyczące spamu e – mailowego .
Obsługa klienta i wsparcie
W razie problemów dobry dostawca usług poczty elektronicznej powinien zawsze pomagać we wdrażaniu strategii marketingowej. Twój dostawca usług e-mail musi oferować całodobowe wsparcie w przypadku wystąpienia usterek.
Automatyzacja
Dzięki automatyzacji poczty e-mail masz możliwość szybkiego odpowiadania klientom na zapytania, zakupy, a nawet anulowanie zakupów. Autorespondery mogą pomóc Ci pozostać w kontakcie z klientami za pomocą automatycznie generowanych wiadomości e-mail na podstawie kluczowych etapów, e-maili powitalnych dla nowych subskrybentów lub e-maili z podziękowaniami za ostatnie zakupy.
Jeśli Twoi klienci dokonują zakupu, są głównymi kandydatami do dodatkowej sprzedaży. Chcesz wysyłać wiadomości uzupełniające, które mogą obejmować e-maile z podziękowaniami z wiadomościami typu „Klienci tacy jak Ty również uznali te podobne przedmioty za bardzo interesujące”. Mogą również być cennymi źródłami informacji do oceny przyczyn porzuconych koszyków i ustalenia, dlaczego Twoi klienci zrezygnowali z zakupu.
Analityka
Analityka jest ważna dla wszelkich działań marketingowych. Dobry dostawca usług marketingu e-mailowego powinien być w stanie zapewnić Ci dane analityczne, które pomogą ulepszyć Twoje kampanie. Obejmują one mierzenie współczynników otwarć, współczynników kliknięć, współczynników odrzuceń, współczynników rezygnacji z subskrypcji i skarg dotyczących spamu. Wszystkie te punkty danych pomogą Ci śledzić zaangażowanie i zobaczyć, jak radzą sobie Twoje kampanie.
Najlepsze usługi marketingu e-mailowego
Oto niektóre z najpopularniejszych narzędzi do marketingu e-mailowego na rynku. Dołączyliśmy również opisy i niektóre z głównych funkcji, które wyróżniają każdą usługę e-mail marketingu.
1. Hubspot
HubSpot jest uważany za jedną z najlepszych usług e-mail marketingu na rynku. Oferuje kompleksowe rozwiązania technologiczne w zakresie marketingu, które łączą automatyzację marketingu z marketingiem e-mailowym, sprzedażą i CRM pod jednym dachem. Dzięki tej usłudze marketingu e-mailowego możesz szybko i łatwo tworzyć, personalizować i optymalizować swoje wiadomości e-mail bez konieczności korzystania z pomocy projektantów lub pomocy technicznej.
Łatwe w użyciu narzędzie do marketingu e-mailowego HubSpot daje możliwość samodzielnego lub połączenia innych ofert, takich jak Marketing Hub i jego platforma do zarządzania relacjami z klientami (CRM). W ofercie są również funkcje, takie jak gotowe szablony wiadomości e-mail, wezwania do działania i obrazy, a także możliwość modyfikowania treści zgodnie z marką za pomocą edytora typu „przeciągnij i upuść”. Twoje kampanie e-mailowe są również wyposażone w testy A / B i solidne analizy. HubSpot oferuje swoje narzędzie e-mail bezpłatnie do 2000 wysyłek e-maili miesięcznie, a rozwiązania aktualizacyjne zaczynają się od 45 USD miesięcznie. Solidny, wszechstronny pakiet marketingowy kosztuje 800 USD miesięcznie.
2. Kampanie Zoho
Zoho Campaigns oferuje usługi marketingu e-mailowego, aby pomóc użytkownikom tworzyć responsywne projekty, dostosowywać wiadomości, dostarczać wiadomości e-mail do skrzynek odbiorczych, uruchamiać zautomatyzowane przepływy pracy i łączyć się z nowymi klientami. Zestaw narzędzi zawiera wszystkie niezbędne elementy do realizacji zadań związanych z e-mail marketingiem.
Dzięki Zoho Campaigns możesz tworzyć responsywne wiadomości e-mail, korzystając z funkcji przeciągnij i upuść narzędzia do projektów marketingowych i pól dynamiki. Odnowiony interfejs użytkownika oferuje duży wybór szablonów wiadomości e-mail, w tym 274 wstępnie zaprojektowanych szablonów i wiele nowych autoresponderów. Bezproblemowa integracja z pakietem Zoho umożliwia świadczenie usług e-mail marketingu 360 stopni dla małych firm.
Zoho Campaigns zawiera dynamiczną zawartość, ankiety e-mailowe i automatyczną segmentację list, aby pomóc Ci wysyłać spersonalizowane wiadomości do odbiorców. Dzięki kampaniom z testami A / B możesz sprawdzić, który projekt lub temat dobrze współgra z odbiorcami, podczas gdy zarządzanie listą sprawia, że lista jest czysta i wolna od spamu.
Najpopularniejsza subskrypcja to 5 USD miesięcznie dla maksymalnie 500 subskrybentów. Obejmuje nieograniczoną liczbę wiadomości e-mail, autorespondery, przepływy pracy, zawartość dynamiczną, wysyłanie partii, ankiety e-mail i wiele innych.
3. Mailchimp
Mailchimp to popularna usługa marketingu e-mailowego, która łączy wszystkie dane odbiorców, kanały marketingowe i spostrzeżenia, dzięki czemu możesz szybciej osiągnąć cele strategii marketingowej – wszystko z jednej platformy.
Ten łatwy w użyciu program do tworzenia wiadomości e-mail zapewnia indywidualne profile każdego subskrybenta, które pokazują ich aktywność w Twojej witrynie. Używając wstępnie zaprojektowanych szablonów i kreatora przeciągnij i upuść, możesz łatwo tworzyć angażujące wiadomości e-mail. Analityka w czasie rzeczywistym pomaga śledzić kampanie, aby szybko zidentyfikować, co działa, i podejmować mądre decyzje na przyszłość.
Mailchimp twierdzi, że wskaźniki akceptacji skrzynki odbiorczej wynoszą 96-99% – znacznie powyżej standardu branżowego. Subskrypcja Mailchimp zaczyna się od 9,99 USD miesięcznie, chociaż dostępny jest również bezpłatny plan obejmujący marketingowy CRM, asystenta kreatywnego, kreatora witryn internetowych, formularze i strony docelowe oraz do 2000 kontaktów.
4. Stały kontakt
Dzięki oprogramowaniu do marketingu e-mailowego Constant Contact otrzymujesz narzędzia do budowania profesjonalnej marki w Internecie, przyciągania klientów i sprzedawania większej liczby produktów. Platforma pomaga tworzyć profesjonalne wiadomości e-mail, znajdować nowych klientów i zwiększać sprzedaż w Twojej firmie. Łatwa w użyciu automatyzacja poczty e-mail jest kluczową zaletą Stałego kontaktu, ponieważ możesz wyzwalać wiadomości powitalne dla nowych subskrybentów i konfigurować kampanie kroplowe na podstawie ich działań.
Kreator witryn internetowych zapewnia niestandardową witrynę w ciągu zaledwie kilku minut wraz z bezpłatnym narzędziem do tworzenia logo z setkami dostosowywanych opcji w kilka sekund. Constant Contact oferuje również integrację kampanii w mediach społecznościowych, która umożliwia dodawanie kontaktów do formularza przy użyciu różnych formatów (CSV, TXT, XLS lub XLSX), importowanie z Gmaila lub pobieranie z Microsoft Outlook i innych narzędzi do zarządzania relacjami z klientami (CRM).
W swoich kampaniach możesz skorzystać z szablonu, aby rozpocząć korzystanie z funkcji przeciągania i upuszczania oraz wybierania spośród różnych opcji układu. Narzędzie do edycji umożliwia modyfikowanie tekstu dzięki dostępowi do czcionek Google, a także obrazów i kolorów. Dzięki Stałemu kontaktowi możesz także dodać zwiastun wpisu na blogu i importować pliki PDF, które przekształcają się w interaktywne wiadomości e-mail.
Constant Contact oferuje dwa rodzaje planów w zależności od wielkości listy mailingowej klienta. Ceny zaczynają się od 20 USD miesięcznie i obejmują nieograniczoną liczbę wysyłek e-maili, szablony z możliwością dostosowania, szablony z marką, śledzenie i raportowanie, automatyczne ponowne wysyłanie wiadomości e-mail do osób, które nie otwierają, testy A / B wiersza tematu i nie tylko. Podobnie jak w przypadku większości platform do marketingu e-mailowego, stawki subskrypcji będą oparte na liczbie subskrybentów na Twojej liście.
5. SendinBlue
SendinBlue oferuje rozwiązania marketingowe dla firm za pomocą wiadomości SMS i e-mail. Intuicyjna platforma zapewnia użytkownikom narzędzia do tworzenia pięknych i bardzo angażujących e-maili marketingowych za pomocą edytora wiadomości e-mail z funkcją przeciągania i upuszczania, co ułatwia początkującym osobom bez doświadczenia w marketingu e-mailowym. Platforma pomaga zwiększyć wysiłki marketingowe, zapewniając kompleksowe rozwiązanie z funkcjami automatyzacji marketingu, marketingu e-mailowego, marketingu SMS-owego, czatu na żywo, reklam na Facebooku, CRM i wiadomości transakcyjnych za pośrednictwem poczty elektronicznej i SMS-ów.
SendinBlue zawiera przyjazne dla początkujących narzędzia do automatyzacji marketingu, które umożliwiają wysyłanie e-maili transakcyjnych, tworzenie przepływów pracy dla automatycznych e-maili uzupełniających i segmentację użytkowników. Może również wybrać najlepszy czas na wysyłanie masowych wiadomości e-mail za pomocą swoich algorytmów sztucznej inteligencji, aby zapewnić najlepszą dostarczalność wiadomości e-mail.