Skip to content
logo

Pewneubezpieczenia.pl

Informacje o biznesie i finansach

Ciekawostki

Jak wywalczyć odszkodowanie i zadośćuczynienie za zmarnowany urlop?

Rola Adwokata w Sprawach Karnych

Jak skutecznie zastosować optymalizację podatkową w Twojej firmie?

Przygotowanie do roli notariusza – kluczowe kroki w drodze do zawodu

Różnice między wypisami, odpisami i wyciągami dokumentów – kluczowe informacje

Program dla agentów ubezpieczeniowych – warto postawić na sprawdzone rozwiązania

Jak biuro rachunkowe może pomóc w prowadzeniu biznesu?

Faktoring – co to jest, jakie są rodzaje, wady i zalety

Biuro rachunkowe- w czym może nam pomóc?

Zewnętrzne usługi księgowe – czy warto się na nie zdecydować?

  • Home
  • Marketing
  • E-mail marketing — do czego służy i jak zacząć?
  • Biznes
  • Firma
  • Marketing

E-mail marketing — do czego służy i jak zacząć?

On 3 stycznia, 20222 stycznia, 2022
Redakcja

E-mail marketing to sposób na promowanie produktów lub usług poprzez biuletyny e-mailowe. E-mail marketing jest najlepszym narzędziem mediów cyfrowych, które może nie tylko przyciągnąć i utrzymać klientów, ale także zwiększyć lojalność wobec marki. E-mail marketing jest narzędziem uniwersalnym. Znajduje zastosowanie w B2B, sklepach internetowych, usługach, serwisach internetowych, restauracjach, a nawet show-biznesie.

Dlaczego e-mail marketing jest potrzebny

Krótko mówiąc — aby zwiększyć zyski firmy.  Musisz jednak zrozumieć, że mailingi nie są panaceum, ale strategicznym posunięciem. Mailingi pomagają:

  • zwiększyć współczynnik konwersji strony internetowej;
  • ustanowić sprzedaż krzyżową;
  • budować relacje i zwiększać lojalność odbiorców;
  • w zapoznaniu konsumenta z produktem złożonym;
  • nauczyć się, jak korzystać z produktu.

Jakiego rodzaju maile należy wysyłać

Rodzaje wysyłanych e-maili zależą od wybranego celu. Najczęściej wyróżnia się 5 typów:

  • Informacyjne. Aktualności, recenzje, inspirujące przykłady, opinie konsumentów — wszystko, o czym chcesz, aby Twoi subskrybenci dowiedzieli się w kontekście Twojego produktu.
  • Promocyjne. W momencie rozpoczęcia promocji możesz poinformować ich o warunkach, zasadach, prezentach i bonusach w newsletterze.
  • Edukacyjne. Tutoriali, porady, studia przypadków, przydatne artykuły na blogu.
  • Triggery. Listy, które są wysyłane podczas określonych działań (rejestracja, złożenie zamówienia, zakup produktu, kolejna wizyta na stronie, przeglądanie karty towaru).
  • Zapowiedzi. Gdy masz nowe produkty wkrótce, masz zamiar przemawiać na konferencji lub masz zamiar świadczyć nową usługę.

Jak wybrać serwis newsletterowy?

Jeśli twoja baza danych ma kilkuset subskrybentów lub więcej, ręczne wysyłanie wiadomości będzie niewygodne. Potrzebujesz usługi mailingowej, która uprości i zautomatyzuje cały proces marketingu e-mailowego.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze takiej usługi?

Polityka antyspamowa

Profesjonalny serwis musi przestrzegać polityki antyspamowej:

  • Newslettery wysyłane są do osób, które wyraziły osobistą zgodę na wysyłanie e-maili.
  • Każdy subskrybent może wypisać się z listy mailingowej. Zwykle zapewnia to przycisk na końcu maila.

Dostępność bezpłatnego okresu próbnego

Ważne jest, aby ocenić usługę w praktyce i wypróbować wszystkie narzędzia.

Plan taryfowy

Najpopularniejszym systemem jest płatność miesięczna uzależniona od ilości Twoich subskrybentów i ilości wysyłanych maili.

Narzędzia do analizy listy mailingowej

Dobry serwis zapewnia wszystkie niezbędne statystyki:

  • wskaźnik otwarć (Open Rate);
  • kliknięcia przycisku „spam”;
  • rezygnacji z subskrypcji;
  • mapa kliknięć;
  • geolokalizacja subskrybenta;
  • informacje o tym, na jakich urządzeniach i przeglądarkach czytane są Twoje e-maile.

Obsługa klienta

Pierwszorzędny serwis z pewnością zapewni wsparcie klienta, zarówno online, jak i przez telefon.

Szkolenie

Dobry serwis szkoli swoich klientów w zakresie e-mail marketingu i pokazuje im jak korzystać ze wszystkich dostarczonych narzędzi.

Cechy szczególne

Możliwość skonfigurowania automatycznych mailingów, e-maili powitalnych, e-maili z podziękowaniami, e-maili po zakupach, świątecznych życzeń itp.

A/B testowanie listów. Umożliwia testowanie nagłówka, treści, wezwania do działania, przycisku, obrazu itp.

Segmentacja listy. Możliwość podziału bazy według różnych parametrów (płeć, wiek, miejsce zamieszkania, ostatni zakup itp.) i wysyłania spersonalizowanych maili.

Podsumowanie

Biuletyny e-mailowe są świetnym sposobem na dalszą monetyzację Twojej bazy klientów lub ruchu, który przyciągasz poprzez sieć afiliacyjną. E-mail marketing wymaga dużo pracy, ale się opłaca — konsumenci wracają do Ciebie po kolejne zakupy.

In Biznes Firma Marketing

Nawigacja wpisu

Co zrobić żeby firma zaistniała w sieci?
Jak obniżyć koszt ubezpieczenia samochodu? 5 sposobów

Ostatnie wpisy

  • Jak wywalczyć odszkodowanie i zadośćuczynienie za zmarnowany urlop?
  • Rola Adwokata w Sprawach Karnych
  • Jak skutecznie zastosować optymalizację podatkową w Twojej firmie?
  • Przygotowanie do roli notariusza – kluczowe kroki w drodze do zawodu
  • Różnice między wypisami, odpisami i wyciągami dokumentów – kluczowe informacje

Kategorie

  • Biznes
  • Finanse
  • Firma
  • Informacje
  • Kredyty
  • Marketing
  • Ubezpieczenia
  • Uncategorized
  • Zarządzanie finansami

Jak wywalczyć odszkodowanie i zadośćuczynienie za zmarnowany urlop?

On 10 maja, 2025

Rola Adwokata w Sprawach Karnych

On 26 kwietnia, 20257 maja, 2025

Jak skutecznie zastosować optymalizację podatkową w Twojej firmie?

On 18 kwietnia, 202418 kwietnia, 2024

Przygotowanie do roli notariusza – kluczowe kroki w drodze do zawodu

On 30 września, 20234 października, 2023

Różnice między wypisami, odpisami i wyciągami dokumentów – kluczowe informacje

On 8 sierpnia, 20234 października, 2023

Program dla agentów ubezpieczeniowych – warto postawić na sprawdzone rozwiązania

On 24 maja, 202324 maja, 2023

Jak biuro rachunkowe może pomóc w prowadzeniu biznesu?

On 8 maja, 20238 maja, 2023

Faktoring – co to jest, jakie są rodzaje, wady i zalety

On 3 grudnia, 20223 grudnia, 2022

Podobne artykuły

  • Firma
Redakcja
On 14 listopada, 2022

Prowadzenie księgi przychodów i rozchodów

  • Firma
  • Marketing
Redakcja
On 2 stycznia, 20222 stycznia, 2022

Co zrobić żeby firma zaistniała w sieci?

  • Biznes
  • Finanse
  • Zarządzanie finansami
Redakcja
On 18 kwietnia, 202418 kwietnia, 2024

Jak skutecznie zastosować optymalizację podatkową w Twojej firmie?

logo