Amazon ma ogromny wpływ zarówno na małe firmy, jak i konsumentów w całym kraju. Po odejściu Jeffa Bezosa, dokąd zmierza firma w 2021 roku?
W tym tygodniu w programie Small Business Radio Show omawiam tę przyszłość z Jasonem Boyce , założycielem i dyrektorem generalnym Avenue 7 Media, LLC, grupy zarządzającej sprzedawcami, która wykorzystuje siłę Amazona do tworzenia marek produktów bezpośrednio dla konsumentów. Jason jest także współautorem książki „Dżungla amazońska: prawda o Amazon, przewodnik sprzedawcy po prosperowaniu na najbardziej niebezpiecznym rynku handlu elektronicznego na świecie”.
Wywiad z Jasonem Boyce’em na temat przyszłości Amazona
Jason uważa, że platforma taka jak Amazon została zbudowana z myślą o światowej pandemii, ponieważ obecnie mają więcej kierowców dostawczych niż USPS i UPS. Dodali więcej centrów dystrybucji w 2020 roku niż ich następny najbliższy konkurent. Mimo, że obietnica dwudniowej dostawy się zepsuła, nadal przynosili rekordowy zysk swoim akcjonariuszom. Przewiduje, że wraz z nowym CEO, Andym Jasseyem, firma „nie ominie rytmu” i będzie realizować wizję Bezosa. Jason uważa, że ta zmiana uwolni Bezosa do pracy nad przyszłymi innowacjami w Amazon.
Według Jasona Amazon tworzy „pierwszego postindustrialnego potwora”; Twierdzi, że Amazon ma 62% udziału w rynku online. 50% przetwarzania w chmurze i pół biliona dolarów za pośrednictwem ich kanału! Jason jest również zaniepokojony wysokim poziomem automatyzacji, który będzie związany z realizacją ich zamówień, takich jak roboty i drony, a to pozbawi wiele osób pracy.
Jason mówi, że cała ta wygoda Amazona wiąże się z ceną prywatności. Firma nadal gromadzi więcej danych na temat Amerykanów za darmo niż Facebook i według Jasona wykorzystują jej wpływ na zachowania konsumentów; „Zaufaliśmy pół tuzina… genialnych założycieli, że postąpią właściwie… jak to się udało? Uchylają się od odpowiedzialności… ”Uważa, że rząd federalny powinien odegrać większą rolę w monitorowaniu ilości danych konsumenckich zapisywanych przez duże firmy, takie jak Amazon.