E-mail marketing to sposób na promowanie produktów lub usług poprzez biuletyny e-mailowe. E-mail marketing jest najlepszym narzędziem mediów cyfrowych, które może nie tylko przyciągnąć i utrzymać klientów, ale także zwiększyć lojalność wobec marki. E-mail marketing jest narzędziem uniwersalnym. Znajduje zastosowanie w B2B, sklepach internetowych, usługach, serwisach internetowych, restauracjach, a nawet show-biznesie.
Dlaczego e-mail marketing jest potrzebny
Krótko mówiąc — aby zwiększyć zyski firmy. Musisz jednak zrozumieć, że mailingi nie są panaceum, ale strategicznym posunięciem. Mailingi pomagają:
- zwiększyć współczynnik konwersji strony internetowej;
- ustanowić sprzedaż krzyżową;
- budować relacje i zwiększać lojalność odbiorców;
- w zapoznaniu konsumenta z produktem złożonym;
- nauczyć się, jak korzystać z produktu.
Jakiego rodzaju maile należy wysyłać
Rodzaje wysyłanych e-maili zależą od wybranego celu. Najczęściej wyróżnia się 5 typów:
- Informacyjne. Aktualności, recenzje, inspirujące przykłady, opinie konsumentów — wszystko, o czym chcesz, aby Twoi subskrybenci dowiedzieli się w kontekście Twojego produktu.
- Promocyjne. W momencie rozpoczęcia promocji możesz poinformować ich o warunkach, zasadach, prezentach i bonusach w newsletterze.
- Edukacyjne. Tutoriali, porady, studia przypadków, przydatne artykuły na blogu.
- Triggery. Listy, które są wysyłane podczas określonych działań (rejestracja, złożenie zamówienia, zakup produktu, kolejna wizyta na stronie, przeglądanie karty towaru).
- Zapowiedzi. Gdy masz nowe produkty wkrótce, masz zamiar przemawiać na konferencji lub masz zamiar świadczyć nową usługę.
Jak wybrać serwis newsletterowy?
Jeśli twoja baza danych ma kilkuset subskrybentów lub więcej, ręczne wysyłanie wiadomości będzie niewygodne. Potrzebujesz usługi mailingowej, która uprości i zautomatyzuje cały proces marketingu e-mailowego.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze takiej usługi?
Polityka antyspamowa
Profesjonalny serwis musi przestrzegać polityki antyspamowej:
- Newslettery wysyłane są do osób, które wyraziły osobistą zgodę na wysyłanie e-maili.
- Każdy subskrybent może wypisać się z listy mailingowej. Zwykle zapewnia to przycisk na końcu maila.
Dostępność bezpłatnego okresu próbnego
Ważne jest, aby ocenić usługę w praktyce i wypróbować wszystkie narzędzia.
Plan taryfowy
Najpopularniejszym systemem jest płatność miesięczna uzależniona od ilości Twoich subskrybentów i ilości wysyłanych maili.
Narzędzia do analizy listy mailingowej
Dobry serwis zapewnia wszystkie niezbędne statystyki:
- wskaźnik otwarć (Open Rate);
- kliknięcia przycisku „spam”;
- rezygnacji z subskrypcji;
- mapa kliknięć;
- geolokalizacja subskrybenta;
- informacje o tym, na jakich urządzeniach i przeglądarkach czytane są Twoje e-maile.
Obsługa klienta
Pierwszorzędny serwis z pewnością zapewni wsparcie klienta, zarówno online, jak i przez telefon.
Szkolenie
Dobry serwis szkoli swoich klientów w zakresie e-mail marketingu i pokazuje im jak korzystać ze wszystkich dostarczonych narzędzi.
Cechy szczególne
Możliwość skonfigurowania automatycznych mailingów, e-maili powitalnych, e-maili z podziękowaniami, e-maili po zakupach, świątecznych życzeń itp.
A/B testowanie listów. Umożliwia testowanie nagłówka, treści, wezwania do działania, przycisku, obrazu itp.
Segmentacja listy. Możliwość podziału bazy według różnych parametrów (płeć, wiek, miejsce zamieszkania, ostatni zakup itp.) i wysyłania spersonalizowanych maili.
Podsumowanie
Biuletyny e-mailowe są świetnym sposobem na dalszą monetyzację Twojej bazy klientów lub ruchu, który przyciągasz poprzez sieć afiliacyjną. E-mail marketing wymaga dużo pracy, ale się opłaca — konsumenci wracają do Ciebie po kolejne zakupy.